Ai auzit de ELECTRIC UP 2? Finantare pentru IMM-uri si HORECA

Termenul limita pentru inscrierea in program este 14 noiembrie 2024, sesiunea de incrieri incepand din 14 octombrie 2024.

Prin  acest program firmele mici si mijlocii ( IMM-urile) cat si cele din domeniul HORECA, pot obtine o finantare NERAMBURSABILA de pana la 150.000 de euro pentru pentru instalarea sistemelor de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrică cu o putere instalată cuprinsă între 27 kWp și 150 kWp necesară consumului propriu, cat si pentru stații de reîncărcare de minimum 22 kW pentru vehicule electrice şi electrice hibrid plug-in, precum si a unui sistem electric alternativ de încălzire/racire derulat de Ministerul Energiei.

Programul Electric Up 2 reprezintă o oportunitate importantă pentru IMM-uri și companiile HORECA de a reduce costurile cu energia, de a-și crește gradul de independență energetică și de a contribui la combaterea schimbărilor climatice.

  • Finantare nerabursabila pana la 150.000 euro/ beneficiar

  • Panouri fotovoltaice

  • Statii de reincarcare

  • Pompe de caldura

  • Programul ofera 75% din valoarea investitiei, restul de 25% reprezentand cofinantare din sursele proprii ale beneficiarului.

    Echipa Maco Solar ofera sprijin antrepenorilor prin:

    • Documentatie completa

    • Consultanta gratuita atat telefonic cat si prin email

    • Sistem fotovoltaic complet de cea mai buna calitate

    • Montaj si mentenanta


Inscrierea in program se face prin intermediul platformei:
https://granturi.imm.gov.ro

ART. 20 - Documente necesare Beneficiarilor în vederea finanțării

Documentele minime pe care le depune Beneficiarul sunt:

 a) cererea de finanţare, conform Anexei nr. 3 la prezentul ghid semnată electronic;

 b) certificatul de înregistrare fiscală, valabil la data înscrierii, scanat;

 c) împuternicirea notarială, în situaţia în care cererea de finanţare este semnată de către altcineva decât solicitantul sau reprezentantul legal al acestuia, scanată;

d) actul de identitate al persoanei împuternicite, valabil la data înscrierii, scanat;

 e) documentele doveditoare ale calității de proprietar/administrator, concesionar sau locatar/comodatar cu drept de superficie pentru imobilul pe care 24 se implementează proiectul (extras de carte funciară nu mai vechi de 30 de zile la data înscrierii, contract de concesiune/chirie/comodat, după caz, valabil pe toată durata de implementare și monitorizare a proiectului), scanate. În cazul în care beneficiarul nu este proprietarul imobilului pe care se implementează proiectul, documentele doveditoare ale calității de administrator, concesionar sau locatar/comodatar cu drept de superficie vor fi însoțite de extrasul de carte funciară (nu mai vechi de 30 de zile la data înscrierii) al respectivului imobil, precum și de acordul proprietarului cu privire la implementarea proiectului; În situaţia în care informaţiile din cererea de finanţare nu corespund, în parte sau în totalitate, cu cele cuprinse în extrasul de carte funciară, se va depune un document emis de unitatea administrativ-teritorială, prin care să se realizeze corespondenţa datelor respective, scanat;

f) certificatul de atestare fiscală (electronic/scanat), privind îndeplinirea obligaţiilor de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului, de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor Publice, în termen de valabilitate la data înscrierii, scanat;

g) certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului, de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială îşi are sediul social, în termen de valabilitate la data înscrierii, scanat;

h) certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului, de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială se va implementa proiectul, în termen de valabilitate la data înscrierii, în cazul în care solicitantul are sediul în altă localitate decât cea în care se implementează proiectul, scanat;

 i) raport de analiză energetică a consumului de energie electrică actual și/sau estimat, pentru validarea curbei de consum de energie electrică pentru 12 luni, a dimensionării sistemului fotovoltaic, inclusiv proiecție producție/ consum propriu energie electrică folosind instrumentul PVGIS, conform calculelor efectuate folosind baza de date cu radiația solară PVGIS Sarah, realizat de un instalator atestat ANRE, auditor energetic și/sau manager energetic acreditați de către ME, având în vedere raportul de performanță

Perioada de înscriere este deschisă 30 de zile de la data activării sesiunii.

 (5) Dosarul de validare se va completa on-line de către operatorul economic solicitant și va cuprinde câmpurile obligatorii, iar solicitantul își asumă răspunderea pentru corectitudinea și valabilitatea documentelor. Solicitanții, IMM-uri și operatorii economici care activează în domeniul HORECA, se înscriu în Program prin:

1. crearea profilului, userului, parolei

2.completarea cererii de înscriere în aplicația informatică. Cererea de înscriere se semnează electronic de către reprezentantul legal sau de către împuternicitul acestuia, iar datele introduse de operatorul solicitant se validează automat de către aplicația informatică. În urma validării, solicitantului i se generează automat un număr de identificare (profil, user și parolă). (6)

       În următoarea etapă, operatorul economic solicitant va depune proiectul conținând specificațiile tehnice, iar Autoritatea va evalua și va opera validarea proiectelor. Operatorul economic solicitant va primi o recipisă electronică care asigură confirmarea recepţionării acestuia de către Autoritate în interiorul perioadei sesiunii de depunere, pe care vor fi menționate coeficientul de performanță al proiectului (CPP) și numărul de ordine eliberat de aplicația informatică. Tabelul descriptiv al modului de calcul al coeficientului de performanță este prevăzut în Anexa nr. 1 la schema de minimis.